Tokom poslednjih godinu dana, ova tema je aktuelizovana i u Srbiji, ali se to dogodilo na gotovo dramatičan način, tako da je pitanje diploma i doktorata preraslo u jedan od najvećih društvenih izazova današnjice, kroz koji se prelamaju politika, medijski ratovi i stvarne težnje da se obrazovanje unapredi. Suočena sa čitavom serijom neprijatnih saznanja i razotkrivanjem brojnih plagijata, korupcije i lažnih diploma u visokom obrazovanju, javnost je uzavrela, dok su univerziteti, studenti i profesori suočeni sa raznim dilemama. Šta o kvalitetu obrazovanja misle domaći naučnici? Koliko je bolonjska reforma doprinela kvalitetu visokoškolskog obrazovanja u Srbiji? Kolika je stvarna vrednost diploma naših Univerziteta na tržištu rada? Koliko je diploma samo sertifikat stečenog znanja a koliko je njeno posedovanje postalo važno samo po sebi? Šta to znači za doktorske diplome? Koliko je važno da doktorske teze budu javno dopstupne? Da li je naučni rad moguć u takvim uslovima? Kako sačuvati dignitet akademskog procesa? Šta se može učiniti?